Het derde team stond tot dinsdag 14 november mooi bovenaan in de 2e klasse, maar dat was maar schijn. Het team had drie punten voorsprong op de nummer 2, ADC Alphen a/d Rijn 2, maar had wel een wedstrijd meer gespeeld en de teams moesten nog tegen elkaar spelen. De wedstrijd tussen beide teams was dus heel belangrijk voor de eerste plaats. Daarnaast had LDC Leiderdorp evenveel punten als ADC 2 waardoor zij ook tot de naaste concurrenten behoorden.

Het team van Den Haag was weer compleet. De opstelling was wel wat veranderd, want hoewel Radjendrenath Kalloe nog steeds aan het eerste bord zat, waren Wynton Meijer en Jaap van Hal een plaatsje opgeschoven naar Kalloe en zat Farid Idoe aan het laatste bord. Arie en Robert van Diggele zaten aan de eerste borden. Arie zat tegenover Radjen en zij speelden op verzoek van Arie met een blauw bord. Arie kon dan de schijven beter zien. Om 19.50 uur werden de partijen begonnen. Het ging aan alle borden in het begin gelijk op, maar langzamerhand ging het voordeel naar het Haagse team. Radjen en Jaap kwamen een schijf voor en Wynton zette zijn tegenstander, Martijn de Vries, onder druk. Farid Idoe speelde tactisch heel goed tegen Pim Broeren en verkreeg ook steeds meer voordeel.  De druk van Wynton (liep steeds op de goede manier achter een schijf) kon Martijn niet pareren waardoor Wynton twee bordpunten scoorde én een vermelding in het blauw. Arie van Diggele nam een verkeerd tempo en kwam hij bij een door hem ingezette combinatie een schijf achter. Radjen speelde de partij daarna professioneel uit waardoor de voorsprong werd verdubbeld. Jaap had het geluk dat Robert de aanval verkeerd pareerde en kon later met een 3-om-3 doorbreken naar dam. De stand was echter zodanig dat een dam niet nodig was. Farid had inmiddels zijn stand ook in zijn voordeel gebracht en hield het doel schoon. Het 3e team van Den Haag scoorde dus een mooie overwinning (8-0).

De ene concurrent was verslagen en wat had de tweede gedaan? Later op de avond kwam de score op toernooibase, want Leiderdorp had op maandag gespeeld tegen RDC Rijnsburg 2. Lindemans had zijn partij gewonnen, maar Jan Dekker en Alexander Zwanenburg verloren hun partij. Door de remise van Paul Lovink met Teun de Kluyver verloor het team van Leiderdorp en bleef het daardoor op vijf punten staan. Het team van Den Haag heeft nu vijf punten voorsprong, waarbij een wedstrijd meer is gespeeld. Deze voorsprong kan in de volgende ronde als het team vrij is dus minimaal teruggebracht worden tot drie.